
Entah lah...semenjak dua menjak ni, I rasa hilang semangat..atau orang putih call it lost of interest. All I want to do is just be alone and sleep. I rasa malas nak hidup...oppsss..please dont get me wrong. I bukannya thought of suicide, no no...not at all. I just feel malas nak "menjalani kehidupan" ini. I rasa macam..err.."Boleh tak kalau I tak nak hidup hari ni?". Sometimes, I feel like I wanna be comma....lupa sekejap pasal dunia ni, just lie down. Tapi I tak nak mati, I belum bersedia untuk mati. Can you all understand what i am trying to say?

Tak ada benda yang I buat I rasa seronok. tengok TV pun bohsan, nak keluar rumah malas. I rasa bosan dan malas segala galanya. I cuma nak duduk and baring saja. I suka sangat kalau dapat baring atas katil, buka aircond and bungkus myself dengan selimut. I feel so secure inside the blanket...macam kura kura dalam cengkerang.
Actually, apa yang I rasa ni dah lama, just, now I think it is getting worst and worst and worst. At this moment, I feel like I want to leave everything, go to one island macam cerita Lost tu. I know I can survive cause I was a scout while at school and I've attended the Outward Bound School at Lumut (masa muda muda dulu laa...).
Some people asked me to go to work as I got the qualification but...I am not interested, not at all. I dont know why I have this kind of feeling. I feel sooooooo lazy.... or may be I can say that I feel demotivated. I dont want to do anything. You know, I can sleep one whole day and I really enjoy it. I enjoy sleeping. I wish I dapat makan poison apple macam cerita Sleeping Beauty tu, lepas tu tidur bertahun tahun.

Everyday, when I wake up in the morning...instead of saying "Alhamdulillah"....I say " Oh no, another day to go, Ya Allah, please give me strength to face the day". I hate my self and I hate what I feel. Sometimes I wish, I'll not wake up anymore.

Teringat pada lyric lagu Mad World......"The dream of I am dying is the best I've ever had".
Bila I ceritakan pada one person ni, dia kata "Sayang nya, u're still young and u're educated" But now, my degree means nothing to me. I'm thinking to change my career, may be engineering is not my interest, but I cant find, what is a suitable career for me...errrrr...is there any position for Sleeping Beauty? Sleep and get paid....bestnyer kalau ada position tu.
I think, am lost...am losing direction in my life. I really dont know what to do, where to go. Am drawning.....

FYI, now am at Malaysia. Ahhh...balik Malaysia lagi memening kan kepala I. Banyak perkara yang I nak kena uruskan...seems like "All come back to me now". I feel everything is soooo difficult for me to do, even a simple thing, I feel it is very difficult. I dont have mom, I dont have dad and I dont have siblings nak mengadu. I rasa macam tak nak lagi balik ke Malaysia, tapi mana lagi nak pergi. I am Malaysian.
My hubby...... at this moment I rasa, alangkah baiknya kalau I tak ada hubby. I tak sabar nak tunggu dia balik semula ke Doha. Tinggalkan I sorang sorang di Malaysia. I'll not follow him back to Doha at this moment. I rasa kehadiran dia hanya irritating. As a wife, I feel it is my responsibility to serve him. Dia tak kisah cos dia faham keadaan I, I pulak yg rasa guilty. I feel useless. Kalau dia tak ada, I rasa bebas dari tanggung jawab. I just want to be alone and I want to feel free. Free from any responsibility. I just want to sleep.
Entah lah...I tak tau apa yang I bebelkan dalam entry kali ini. Kalau u all faham, faham lah...kalau tak faham pun tak per sebab I sendiri pun tak faham apa yang I rasa. Am I suffering from major depression? I wonder, what is going to happen to me? I rasa macam I dah nak explode dah sekarang ni.... I wish I nak tido tido tido tido and tido...Itu jer yang boleh buat kan I happy. Tidur or baring and bungkus dengan selimut and tak ada orang kacau tidur I. Ahhh...nikmatnya...


7 comments:
Hi dear,
I know what you mean. I have gone thru the same phase like you did before. I am not going to advise you what to do. Just be yourself and do what you want to do. Insyaallah, one day you will be back to normal yourself.
Once you are okay we go outing together!
have a nice day cuddle up in your duvet.
ermmmmmmm............i can understand n i still keep it(kat villagio ari tu tuh). I was fell the same way then, but like what i said b4, think +ve even for a bad thing.
doha? dah nak berkuap balik dah skrg...aduh panehnyer....
Aiyaya! apa dah jadi ni? Buckle up and pull yourself together! Live your life to the fullest... life is short gal! Nanti nyesal tau.. gi shopping ke, jumpa kawan2 bloggers tu, tengok wayang ke..Jgn lupa ibadah, baca quran&tafseer, know the meaning of life... Smile alwez, jgn pikir yg bukan2, erase all the negative thots, insyaAllah u will be okay....kalo post partum depression lg haru biru tau, cayalah..! yr masalah ni takde mende sangat, cuma loneliness. Option amek anak angkat is alwez there should u consider. Counselling is another option kalo u hv problem with yr spouse. Okay gal, force yourself to wake up, do some serious thinking. btw thks for walking all the way to meet us...~someone who cares~
azila...janganlah u rasa lonely..think +ve, dulu i pun cam u juga,rasa useles since i x keje.Dok rumah makan,jaga anak..ememmmm memang ,membosankan.
U carilah something yg u interested.insyaalah u akan ok.
U tau,sekrg i dok bz study forex.Dulukan u ade cakap kat i,pasal benda ni.It's really interseting,especially bila profit,tapi bila loss..jangan cakap la.actually i just keep practicing on the demo dulu..haaa..bila i dah double baru leh try wat actual account.
Kalu u minat u gi lah course nasir yacob masuk website dia :-)
www.kuasaforex.com
or apa kata u gi lah ziarah anak2 yatim ker..or ape2 la..maybe bila kita tgk keadan diaorg tu,kita akan berasa lebih beruntung.
azila..take care okay....
jangan sedih2 la...okay...
oh yea..tak gi jumpa members bloggers u lagi ker ;-)
Ummi> Thanks...ok, nnt kit keluar makan makan yer.
CaptainLukman> macih kerana understanding
Anonymous> Thanks...i tak der prblem dgn asben, just kemalasan I nak memasak, dan melayan dia, buatkan I rasa guilty sangat. Hmmm..I tak der mood la nak shopping, tengok semua barang tak interested.
Irfandalili> maslahnyer,at this moment, semua benda tak menarik...i lost of interest in everything. Nak gi tengok wayang pun tak der mood.Bagus laa u dah try Forex. I think I wanna to try MLM, at least I can get friends.
Salam Aina, currently kita serupa cuma i m not married jer. Walau apa org cakap, i cuba bangkit but setakat ingatan nak berubah tp no action..i also really dunno what to do...
Opss lupa, my parents ada, my bro n sis ada..tapi i m not happy..a million bucks x dapat beli happiness..
Post a Comment